zondag 26 mei 2013



Topwijf Annelien Boens blogt haar leven van zich af

"Het moet allemaal niet zo serieus zijn"

Journaliste bij Weekend Knack Annelien Boens gooit hoge ogen met haar blog 'hetwijf'. We hebben haar leren kennen als 'Annelien van de boekskes' in de één-quiz 'Het Spiegelpaleis' waar ze als finaliste eindigde, maar al een lange tijd blogt ze over levensvragen, -frustraties en -vreugdes op haar blog 'hetwijf'


Vertel even kort waarover je blog gaat. Is er een centraal thema of gaat het een beetje over vanalles?

Het is een persoonlijke blog over de meest uiteenlopende thema’s. Ik ben gestart met het idee om gewoon een platform te hebben waarom ik mijn gedachten kwijt kan. Af en toe een mening over een actueel thema, maar evengoed gewoon een verhaal over wat ik het vorige weekend allemaal gedaan heb.

Waarom de titel ‘het wijf’?

Ik zocht naar iets catchy. Wijf heeft al lang niet meer de negatieve connotatie van vroeger, ik vond het wel leuk klinken.

Wat wil je met je blog bereiken?

Ik wil gewoon dat mensen zich wat amuseren als ze mijn blog lezen, het hoeft allemaal niet zo serieus te zijn. Het kan leuk zijn als mensen zich om één of andere reden aangesproken voelen door mijn blogposts. Een reactie krijgen of een discussie starten, geeft me dan nog een extra reden om meer te schrijven.
Ik ben ermee gestart puur voor het plezier. Momenteel heb ik nog geen puur journalistieke job, dus mijn blog is de perfecte uitlaatklep.

Wil je uitgroeien tot een van de grootste blogsters van Vlaanderen?

Dat hoeft helemaal niet. Het is leuk als je blog gedeeld wordt en je de bezoekersaantallen ziet stijgen, maar dat is niet mijn enige drijfveer.

Heb je ooit al eens negatieve reacties gehad op een post? 

Ja, laatst nog. Ik had een blog geschreven als reactie op een column op Knack.be. Het ging over de combinatie van moederschap en een drukke baan. Hierop kreeg ik toch wel wat reactie, en dus ook negatieve commentaren. Daar heb ik het toch altijd lastig mee. Omdat ik telkens zeg dat ik mij ervan bewust ben dat mijn mening maar 1 van de zovelen is. Het is gewoon niet leuk als mensen je daarom persoonlijk aanvallen.


De populairste blog van Annelien was ongetwijfeld deze over het gestolen worden van haar gsm op het concert van Beyoncé in het Sportpaleis. De blog vind je hier.

Wil je eens snuisteren door de andere blogposts van Annelien, klik hier!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten